Jak młodzi ludzie czują się po niemal roku od wybuchu pandemii? Jak doświadczane emocje mogą wpłynąć na ich postawy w dłuższej perspektywie? Posłuchaj naszej rozmowy z Natalią Boszczyk.
Frustracja, niepokój, lęk, rozdrażnienie, nuda, ale też ekscytacja, a momentami nawet zadowolenie – wszystkie te emocje towarzyszyły i towarzyszą uczniom i uczennicom w czasie edukacji zdalnej. Kolejną rozmowę w cyklu „Odporna szkoła” poświęciliśmy temu, jak młodzi ludzie czują się po niemal roku od wybuchu pandemii oraz jak doświadczane emocje mogą wpłynąć na ich postawy w dłuższej perspektywie. Ekspertka Natalia Boszczyk, nauczycielka i psycholożka opowiada także o tym, jak radzi sobie z trudnymi emocjami uczniów i uczennic na co dzień. Zachęcamy do wysłuchania tej inspirującej rozmowy.
„Mam nadzieję, że po edukacji zdalnej zmienimy spojrzenie na wiele wartości, jakie niesie szkoła i, że spojrzymy na nią jak na miejsce spotkań ludzi i budowania relacji. W ostatnim czasie odkryliśmy, jak trudno jest budować relacje w przestrzeni wirtualnej i mam nadzieję, że po powrocie do tradycyjnego nauczania odkryjemy na nowo i rozsmakujemy się w takich walorach szkoły. (…) Mamy teraz szansę, by sobie uświadomić, że coś co było dotychczas dodatkiem, jest istotą szkoły. Uczyć możemy się bez wzajemnych kontaktów, bez budowania wspólnoty, bo wiedzę można przekazać przez różnego rodzaju platformy. (…) Myślę, że dzieci wrócą do szkoły także trochę bardziej zorientowane w tym, co może im pomagać w uczeniu się, co można robić łatwiej i szybciej.” – mówi Natalia Boszczyk
Dzięki tej rozmowie:
– spojrzysz na sytuację związaną z edukacją zdalną z perspektywy uczniów i uczennic, głębiej zrozumiesz, jakie emocje im towarzyszą,
– dowiesz się, jak można pomagać młodym ludziom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, a także jak o tym z nimi rozmawiać,
– zwrócisz uwagę na „życiowe” umiejętności, które są potrzebne uczniom i uczennicom w czasie lockdownu oraz dowiesz się, jak szkoła może je rozwijać
– lepiej przygotujesz się do powrotu do szkoły po zakończeniu edukacji zdalnej.
Natalia Boszczyk – dyplomowana nauczycielka języka polskiego, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli; twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji, na którym pomaga nauczycielom oraz rodzicom budować dobre relacje w szkole i w domu. Za nią: 15 lat pracy z młodzieżą i dziećmi, 7 lat pracy mentorskiej z nauczycielami, ponad 100 godzin tutoringu z młodzieżą, ponad 300 godzin warsztatów psychoedukacyjnych, ponad 200 godzin indywidualnych konsultacji z nauczycielami i rodzicami.