Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
O systemie
Raport

Opracowaliśmy model pracy szkoły, w której są uczniowie-migranci

Zespół CEO

Model pozwala uporządkować sposób myślenia o tym, jakie działania powinniśmy podjąć, by szkoły skutecznie funkcjonowały po przyjęciu uczniów z Ukrainy. Pozwala zadbać o wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców. Pomaga szkołom, ale także wszystkim organizacjom i instytucjom, które planują współpracę z nimi w tym kontekście.

Nasz model pracy szkoły opiera się na integracji edukacyjnej. Gdy jest ona prowadzona stale, to sprawia, że szkoła może zadbać o wszystkich uczniów niezależnie od ich narodowości i różnych potrzeb. Lepiej funkcjonują w niej także nauczyciele oraz sprawniej układa się współpraca z rodzicami.

Integracja edukacyjna, czyli wspólne uczenie się, jest możliwa, gdy szkoła odpowie na potrzeby uczniów (i polskich i ukraińskich). W naszym modelu dzielimy je na emocjonalne, społeczne i w zakresie uczenia się. Pokazujemy też, jakie są najważniejsze wyzwania, które się z nimi wiążą oraz oczywiście proponujemy rozwiązania.

Model opracowaliśmy na bazie wyników badań prowadzonych w polskich szkołach, zagranicznych opracowań oraz dobrych praktyk zgromadzonych przez szkoły współpracujące z Centrum Edukacji Obywatelskiej od lutego 2022 roku.

Interesuje mnie model integracji edukacyjnej w wersji ENG.

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Uczniowie z Ukrainy w polskich szkołach. Co zmieniło się w roku szkolnym 2024/2025?

Zespół CEO
Czytaj więcej

Poznaj raport „Różnorodność kulturowa polskich szkół – perspektywa nauczycieli i nauczycielek”

Zespół CEO
Czytaj więcej

Przedstawiamy raport „Uczniowie i uczennice z Ukrainy w polskiej szkole – rok szkolny 2023/24”

Zespół CEO
Czytaj więcej