Potrzebujesz materiałów merytorycznych, komentarza eksperckiego lub informacji o naszych inicjatywach?
Rusza nabór na kurs „Edukacja obywatelska” wprowadzający do nauki przedmiotu.
Sprawdź pozostałe nabory.
Pracami nad podstawą programową tego przedmiotu pokieruje dr Jędrzej Witkowski, prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej.
30 września niemal 400 szkół w całej Polsce przeprowadziło wybory do samorządów uczniowskich. Szkoły wzięły udział w naszej akcji „Samorządy Mają Głos”.
Z raportu opublikowanego na naszym blogu, z dowiesz się, jakie są potrzeby i jakie napięcia pojawiają się w szkołach, które goszczą uczennice i uczniów z Ukrainy. Publikacja jest pomocna w tym, by zaplanować zarówno pracę z klasą i szkołą, jak i rozwiązania systemowe (np. zewnętrzne wsparcie dla szkół).
W Światowym Dniu Uchodźcy, obchodzonym 20 czerwca, Centrum Edukacji Obywatelskiej opublikowało raport „Młodzi wobec globalnych wyzwań 2022”, w którym wskazuje, jak migranci postrzegani są przez młode pokolenie.
Ci nauczyciele i nauczycielki codziennie uczą młodych ludzi otwartości i równego traktowania innych. Znamy listę 10 nominowanych do tegorocznej edycji Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata” organizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nasze ekspertki i eksperci od niemal 30 lat dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z najważniejszymi mediami ogólnopolskimi, a także autorkami i autorami książek o edukacji. Tematy, w których udzielamy komentarzy eksperckich to między innymi:
O naszych ekspertkach i ekspertach więcej można się dowiedzieć w zakładce Zespół
Trzeba zacząć uczyć dzieci, jak samemu zdobywać wiedzę. Najlepiej w czasie pandemii poradzili sobie Ci uczniowie, którzy wcześniej nauczyli się uczyć.
Niewiedza nie jest niczym złym, choć wielu rodziców i nauczycieli panicznie się jej boi. Pytanie, na które nie znamy odpowiedzi, może być okazją do wspólnych poszukiwań. Razem z dzieckiem możemy usiąść do komputera czy książek.
W szkołach, w których uczniowską samorządność traktuje się poważnie, włącza się na przykład uczniów i uczennice w szereg szkolnych decyzji, także tych, które dotyczą procesu nauczania i uczenia się.