Potrzebujesz materiałów merytorycznych, komentarza eksperckiego lub informacji o naszych inicjatywach?
Pracami nad podstawą programową tego przedmiotu pokieruje dr Jędrzej Witkowski, prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej.
30 września niemal 400 szkół w całej Polsce przeprowadziło wybory do samorządów uczniowskich. Szkoły wzięły udział w naszej akcji „Samorządy Mają Głos”.
Z raportu opublikowanego na naszym blogu, z dowiesz się, jakie są potrzeby i jakie napięcia pojawiają się w szkołach, które goszczą uczennice i uczniów z Ukrainy. Publikacja jest pomocna w tym, by zaplanować zarówno pracę z klasą i szkołą, jak i rozwiązania systemowe (np. zewnętrzne wsparcie dla szkół).
W Światowym Dniu Uchodźcy, obchodzonym 20 czerwca, Centrum Edukacji Obywatelskiej opublikowało raport „Młodzi wobec globalnych wyzwań 2022”, w którym wskazuje, jak migranci postrzegani są przez młode pokolenie.
Ci nauczyciele i nauczycielki codziennie uczą młodych ludzi otwartości i równego traktowania innych. Znamy listę 10 nominowanych do tegorocznej edycji Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata” organizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Młodzi ludzie w pierwszych dniach po powrocie do stacjonarnej szkoły są pełni obaw, zestresowani i zniechęceni. Eksperci Centrum Edukacji Obywatelskiej alarmują, że to, jak przebiega powrót do stacjonarnej szkoły, w dużym stopniu ukształtuje sytuację w edukacji na kolejne lata.
Nasze ekspertki i eksperci od niemal 30 lat dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z najważniejszymi mediami ogólnopolskimi, a także autorkami i autorami książek o edukacji. Tematy, w których udzielamy komentarzy eksperckich to między innymi:
O naszych ekspertkach i ekspertach więcej można się dowiedzieć w zakładce Zespół
Trzeba zacząć uczyć dzieci, jak samemu zdobywać wiedzę. Najlepiej w czasie pandemii poradzili sobie Ci uczniowie, którzy wcześniej nauczyli się uczyć.
Niewiedza nie jest niczym złym, choć wielu rodziców i nauczycieli panicznie się jej boi. Pytanie, na które nie znamy odpowiedzi, może być okazją do wspólnych poszukiwań. Razem z dzieckiem możemy usiąść do komputera czy książek.
W szkołach, w których uczniowską samorządność traktuje się poważnie, włącza się na przykład uczniów i uczennice w szereg szkolnych decyzji, także tych, które dotyczą procesu nauczania i uczenia się.