O strajkach w ostatnich miesiącach rozmawiamy naprawdę sporo – zajmują nas strajki na Białorusi, w Stanach Zjednoczonych, a przede wszystkim te, które mają miejsce w Polsce w związku z zaostrzeniem prawa aborcyjnego. Temat sam w sobie jest rozległy, ale też po prostu trudny, bo budzi silne emocje. Właśnie dlatego warto poruszyć go w szkole. Można zrobić to przy wykorzystaniu przygotowanych przez nas scenariuszy.
O strajkach w ostatnich miesiącach rozmawiamy naprawdę sporo – zajmują nas strajki na Białorusi, w Stanach Zjednoczonych, a przede wszystkim te, które mają miejsce w Polsce w związku z zaostrzeniem prawa aborcyjnego. Temat sam w sobie jest rozległy, bo zahacza o teorie konfliktu i komunikacji, polaryzację, dialog społeczny, prawa obywatelskie, politykę itp.. Jest też po prostu trudny, bo budzi silne emocje i właśnie dlatego warto poruszyć go w szkole. Można zrobić to przy wykorzystaniu przygotowanych przez nas scenariuszy dostosowanych do nauki zdalnej.
Drodzy nauczyciele i nauczycielki przed przystąpieniem do realizacji poniższych scenariuszy w klasie zachęcamy Was do chwili autorefleksji. Pomogą Wam w niej poniższe pytania:
Zachęcamy Was do podjęcia świadomej decyzji, jaką rolę chcecie przyjąć podczas prowadzenia tych zajęć:
Poniższe scenariusze uzupełniają się wzajemnie, dlatego warto poświęcić dwie lekcje, by dogłębnie omówić poruszane zagadnienie. Scenariusze zostały sprofilowane do potrzeb edukacji zdalnej. Materiał jest rozwinięciem scenariusz pt. Strajk – co to takiego, skąd się bierze i co wokół nas zmienia?, który powstał w okresie strajku nauczycieli i miał na celu stworzyć w szkole przestrzeń do rozmowy na jego temat.