Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Artykuł

Jak przygotować się do powrotu do edukacji stacjonarnej? (cz. II)

Zespół CEO

Z tego wpisu dowiecie się, jak w zmiennych okolicznościach projektować środowisko uczenia się, jaką komunikację prowadzić z rodzicami, by odpowiedzieć na ich obawy, wspierając w ten sposób uczniów i uczennice, oraz jak zabezpieczyć ryzyko transmisji wirusa poprzez wprowadzenie odpowiednich procedur.

Przed nami powrót do „trochę innej szkoły. Pierwsze dni nauki hybrydowej mają za sobą nauczyciele i nauczycielki, ich uczniowie i uczennice oraz dyrekcja edukacji wczesnoszkolnej i klas 1-3. Do końca maja prawdopodobnie w świat edukacji stacjonarnej ponownie wkroczą uczniowie i uczennice wszystkich klas szkół podstawowych i średnich. By wesprzeć grono pedagogiczne w tym wymagającym czasie przygotowaliśmy pomysły, które sprawdziły w innych szkołach. Znajdziecie je w tabelach poniżej.

Z tego wpisu dowiecie się, jak w zmiennych okolicznościach projektować środowisko uczenia się, jaką komunikację prowadzić z rodzicami, by odpowiedzieć na ich obawy, wspierając w ten sposób uczniów i uczennice, oraz jak zabezpieczyć ryzyko transmisji wirusa poprzez wprowadzenie odpowiednich procedur. Korzystajcie z inspiracji dowolnie, rozmawiajcie o nich i decydujcie, co najlepiej sprawdzi się u Was. W tym procesie warto też zapytać o zdanie samych uczniów i uczennice!

Zachęcamy do zapoznania się również z pierwszą częścią artykułu Jak przygotować się do powrotu do edukacji stacjonarnej? Część pierwsza.

3. Projektowanie środowiska uczenia się 

Warto dostosować metody nauczania i oceniania do zmienionych okoliczności oraz stopniowo wprowadzać uczniów i uczennice do ponownego poznawania treści przedmiotowych.

W ramach przygotowań
W pierwszych dniach lub tygodniach
Uczeń siedzi na krześle tyłem do tablicy. Na tablicy jest napis "Back to School".

4. Współpraca i komunikacja z rodzicami 

Zadbajcie o to, by rodzice potrafili wesprzeć swoje dzieci w powrocie do stacjonarnej szkoły, poprzez odpowiedzenie na ich obawy i nadzieje.

W ramach przygotowań
W pierwszych dniach lub tygodniach 

5. Zapewnienie bezpieczeństwa

Wprowadźcie procedury, które zredukują ryzyko transmisji wirusa i maksymalnie zabezpieczają wszystkich pracowników szkoły oraz uczennice i uczniów.

W ramach przygotowań 
W pierwszych dniach lub tygodniach 

Autorki i autorzy: Katarzyna Grubek, Iwona Kluge, Tomek Kołodziejczyk, Elzbieta Krawczyk, Danuta Sterna, Małgorzata Stodulna, Michał Szczepanik, Michał Tragarz, Jędrzej Witkowski, Sylwia Żmijewska-Kwiręg.

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Art Thinking Deloitte

Co można zyskać, gdy sztuka staje się istotną częścią lekcji? 

Zespół CEO
Czytaj więcej
CEO, obóz młodzieżowy, 2025 r.

Uczenie o zmianie klimatu – jak to robić w sposób pozytywny (i zachęcający)?

Zespół CEO
Czytaj więcej
Dział "Wzmacniaj odporność"

Wzmacniaj odporność (psychiczną)

Karolina Giedrys-Majkut,
Czytaj więcej