Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Audio

„Nie liczy się ile technologii, ale to, jak je wykorzystamy”

Prof. Jacek Pyżalski o nauce przez internet
Zespół CEO

Czy jako nauczyciele możemy być młodym ludziom pomocni w korzystaniu z internetu? Zachęcamy do wysłuchania wykładu prof. Jacka Pyżalskiego.

Wokół nauki przez internet narosło już całkiem sporo mitów. W codziennej pracy nauczyciele i nauczycielki nie zawsze mają przestrzeń, by je weryfikować i „rozbrajać”. Tymczasem głębsze spojrzenie na zachowania uczniów i uczennic w internecie może dać zupełnie nowe odpowiedzi na pytania takie jak: Czy młodzi ludzie mają tak wysokie kompetencje cyfrowe, jak sobie wyobrażamy? Czy jako nauczyciele możemy być im pomocni w korzystaniu z internetu? Zachęcamy do wysłuchania wykładu prof. Jacka Pyżalskiego, który odbył się w ramach webinarium otwierającego Szkołę Zimową w projekcie „Szkoła dla innowatora”.

„Im bardziej upraszczamy pewne rzeczy w edukacji, tym bardziej nie mamy prawdziwej wiedzy (…) Tymczasem dobre i umiejętnie wykorzystane badania mogą wpłynąć na praktykę, bo na przykład dzięki nim przekonamy się, że młodzież jest inna niż się nam wydaje” – mówi podczas swojego wykładu Jacek Pyżalski, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, ekspert edukacyjny.

Dzięki wysłuchaniu tego wykładu dowiesz się:

Zapraszamy do słuchania

Raporty dot. badań, które w ramach wykładu omawia prof. Jacek Pyżalski:
EU Kids Online 2020
Youth Skills: Home-school communication on children’s digital skills development


prof. Jacek Pyżalski – jest pedagogiem specjalnym, profesorem na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, uczestnikiem i koordynatorem około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowania online młodych ludzi oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Jest autorem pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej, a także pomysłodawcą redaktorem podręcznika „Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”. Jest także członkiem rady fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Pięć młodych osób, dwóch chłopaków i trzy dziewczyny, siedzi obok siebie na ławce. Są wpatrzone w telefony. Nie rozmawiają ze sobą.

Co kryje się pod hasłem „zagrać w gałę i poznać dziewczyny”? O współpracy międzyośrodkowej

Zespół CEO
Czytaj więcej
Trzy młode osoby siedzą na krzesłach i rozmawiają. Jedna z nich notuje na dużej kartce.

Motywacji da się nauczyć! Część druga

Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pijanowska
Czytaj więcej
Młoda dziewczyna siedzi na krześle. Uśmiecha się do osoby, która siedzi tyłem do aparatu fotograficzny.

Motywacji da się nauczyć! Część pierwsza

Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pijanowska
Czytaj więcej