Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Artykuł

Jak świętować z empatią?

Zespół CEO

W okresie Bożego Narodzenia warto zwróć szczególną uwagę, czy dla wszystkich członków i członkiń Twojej klasowej i szkolnej wspólnoty święta są tym samym.

Święta to czas, który kojarzy się z radością, dzieleniem się i wspólnotą. W tym okresie zwróć szczególną uwagę, czy dla wszystkich członków i członkiń Twojej klasowej i szkolnej wspólnoty jest tym samym. Może dla niektórych z różnych względów ten czas kojarzy się ze smutkiem, trudnością, wykluczeniem?

Skorzystaj z kilku dobrych praktyk:

W Święta dużo kupujemy i niestety też dużo marnujemy. Można to zmienić!

Pierwszy krok może być bardzo łatwy. Pomyśl o tym, żeby był to czas Świąt poświęcić bliskim. Zrób detoks od Internetu, sklepów, telewizji. Wyjdź na spacer do lasu, przeczytaj dobrą książkę, zaproś rodzinę do gry planszowej. Dzięki temu ograniczysz emisję dwutlenku węgla, podbudujesz relacje rodzinne i naładujesz się dobrą energią.

Poza tym pomyśl o kilku obszarach, gdzie możesz zaoszczędzić emisję dwutlenku węgla:

Skorzystaj z naszych materiałów, by zaangażować swoją klasę

Zachęć również swoich uczniów i uczennice, by w trakcie świąt obserwowali swoje nawyki w zakresie oszczędzania energii. Dzięki karcie Moje Energetyczne Święta będą mogli przeprowadzić eksperyment – wprowadzić zmianę w wybranym obszarze i sprawdzić, jak można świętować ekoenergetycznie.

W okresie świątecznym możesz też poruszyć na lekcji temat marnowania żywności i głodu na religii, wykorzystując scenariusz: Chleba naszego powszedniego… – przyczyny głodu na świecie. Polecamy także materiały, dzięki którym poprowadzisz lekcję na temat migracji i konsumpcji: Dlaczego przy wspólnym stole jest miejsce dla każdego?

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Zmiany w podstawie. Temat nie tylko dla nauczycieli

Czytaj więcej
Nauczycielka, która słucha wykładu. Wokół niej inne osoby uczestniczące w tym wydarzeniu.

O myślach i uprzedzeniach, które wpływają na moje relacje w szkole

Czytaj więcej
Klasa. Pośród uczniów i uczennic na środku siedzi uczeń, który składa ręce i sprawia wrażenie, jakby zastanawiał się nad swoją wypowiedzią.

Jak udzielać informacji zwrotnej?

Małgorzata Ostrowska
Czytaj więcej

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych rozumianych jako otrzymywanie newslettera oraz informacji o produktach i usługach edukacyjnych oferowanych przez CEO, poprzez przesyłanie informacji za pomocą poczty elektronicznej, na podany adres e-mail [zg. z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz. 1422 ze zm.)]. Nasza polityka prywatności