Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Dla nauczyciela
Artykuł

Jak świętować z empatią?

Zespół CEO

W okresie Bożego Narodzenia warto zwróć szczególną uwagę, czy dla wszystkich członków i członkiń Twojej klasowej i szkolnej wspólnoty święta są tym samym.

Święta to czas, który kojarzy się z radością, dzieleniem się i wspólnotą. W tym okresie zwróć szczególną uwagę, czy dla wszystkich członków i członkiń Twojej klasowej i szkolnej wspólnoty jest tym samym. Może dla niektórych z różnych względów ten czas kojarzy się ze smutkiem, trudnością, wykluczeniem?

Skorzystaj z kilku dobrych praktyk:

W Święta dużo kupujemy i niestety też dużo marnujemy. Można to zmienić!

Pierwszy krok może być bardzo łatwy. Pomyśl o tym, żeby był to czas Świąt poświęcić bliskim. Zrób detoks od Internetu, sklepów, telewizji. Wyjdź na spacer do lasu, przeczytaj dobrą książkę, zaproś rodzinę do gry planszowej. Dzięki temu ograniczysz emisję dwutlenku węgla, podbudujesz relacje rodzinne i naładujesz się dobrą energią.

Poza tym pomyśl o kilku obszarach, gdzie możesz zaoszczędzić emisję dwutlenku węgla:

Skorzystaj z naszych materiałów, by zaangażować swoją klasę

Zachęć również swoich uczniów i uczennice, by w trakcie świąt obserwowali swoje nawyki w zakresie oszczędzania energii. Dzięki karcie Moje Energetyczne Święta będą mogli przeprowadzić eksperyment – wprowadzić zmianę w wybranym obszarze i sprawdzić, jak można świętować ekoenergetycznie.

W okresie świątecznym możesz też poruszyć na lekcji temat marnowania żywności i głodu na religii, wykorzystując scenariusz: Chleba naszego powszedniego… – przyczyny głodu na świecie. Polecamy także materiały, dzięki którym poprowadzisz lekcję na temat migracji i konsumpcji: Dlaczego przy wspólnym stole jest miejsce dla każdego?

Zespół CEO

Podobne wpisy, które mogą Cię
zainteresować

Edukacja filmowa w kinie

Edukacja filmowa to więcej niż wyjście do kina

Czytaj więcej

Edukacja globalna w nowoczesnej szkole

Czytaj więcej

Poznaj raport „Różnorodność kulturowa polskich szkół – perspektywa nauczycieli i nauczycielek”

Zespół CEO
Czytaj więcej