Czy jako nauczyciele możemy być młodym ludziom pomocni w korzystaniu z internetu? Zachęcamy do wysłuchania wykładu prof. Jacka Pyżalskiego.
Wokół nauki przez internet narosło już całkiem sporo mitów. W codziennej pracy nauczyciele i nauczycielki nie zawsze mają przestrzeń, by je weryfikować i „rozbrajać”. Tymczasem głębsze spojrzenie na zachowania uczniów i uczennic w internecie może dać zupełnie nowe odpowiedzi na pytania takie jak: Czy młodzi ludzie mają tak wysokie kompetencje cyfrowe, jak sobie wyobrażamy? Czy jako nauczyciele możemy być im pomocni w korzystaniu z internetu? Zachęcamy do wysłuchania wykładu prof. Jacka Pyżalskiego, który odbył się w ramach webinarium otwierającego Szkołę Zimową w projekcie „Szkoła dla innowatora”.
„Im bardziej upraszczamy pewne rzeczy w edukacji, tym bardziej nie mamy prawdziwej wiedzy (…) Tymczasem dobre i umiejętnie wykorzystane badania mogą wpłynąć na praktykę, bo na przykład dzięki nim przekonamy się, że młodzież jest inna niż się nam wydaje” – mówi podczas swojego wykładu Jacek Pyżalski, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, ekspert edukacyjny.
Dzięki wysłuchaniu tego wykładu dowiesz się:
Raporty dot. badań, które w ramach wykładu omawia prof. Jacek Pyżalski:
– EU Kids Online 2020
– Youth Skills: Home-school communication on children’s digital skills development
prof. Jacek Pyżalski – jest pedagogiem specjalnym, profesorem na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, uczestnikiem i koordynatorem około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowania online młodych ludzi oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Jest autorem pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej, a także pomysłodawcą redaktorem podręcznika „Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”. Jest także członkiem rady fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej.