Razem z zespołem Cartoon Network zachęcaliśmy uczennice i uczniów szkół podstawowych, do tego by byli dla siebie życzliwi. Materiały edukacyjne, które przygotowaliśmy w ramach kampanii “Bądź kumplem! Nie dokuczaj”, dotarły do kilku tysięcy nauczycieli z całej Polski!
Partner | Cartoon Network |
Branża | Rozrywka i media |
Usługa | Materiały edukacyjne zgodne z celami kampanii |
Kiedy | listopad 2020 |
Opracowaliśmy przewodnik dydaktyczny, scenariusze lekcji oraz minizadania i miniprojekty. Były dopasowane dopasowane do etapu nauczania (edukacja wczesnoszkolna, klasy IV-VI i VII-VIII), a także do pracy zdalnej (bo w takim trybie w czasie kampanii pracowały szkoły).
Nauczycielki i nauczyciele mogli wykorzystać nasze materiały m.in. na lekcjach wychowawczych. Dzięki nim przeprowadzili naprawdę ciekawe lekcje, na których uczniowie lepiej zrozumieli, co to znaczy i dlaczego warto być życzliwym.
Zajęliśmy się także promocją materiałów wśród nauczycieli. Na naszym profilu na Facebooku, który obserwuje ponad 40 tysięcy osób, zachęcaliśmy ich, by włączyli się w kampanię i wykorzystali nasze materiały. Promowaliśmy je także w naszym newsletterze skierowanym do nauczycieli i dyrektorów (ponad 30 tysięcy odbiorców).
W codziennej krzątaninie czasem może brakuje nam czasu i uwagi, by na co dzień rozmawiać z młodymi ludźmi o tym, jak ważna jest wzajemna życzliwość.
By zwrócić uwagę na tę ważną postawę, Cartoon Network przeprowadziło kampanię z udziałem gwiazd, które młodzi ludzie znają i podziwiają. Były to m.in. Kamil Stoch, Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak.
Organizatorzy kampanii chcieli zainspirować też nauczycieli i rodziców, by poruszali ten temat na lekcjach lub w domu. Dlatego powstały materiały edukacyjne we współpracy z ekspertkami i ekspertami z Centrum Edukacji Obywatelskiej.