Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Inne

Cykl warsztatów „Szkoła włączająca – co może dyrektor jako lider uczenia się?”

Zapraszamy dyrektorów i dyrektorki, wicedyrektorów i wicedyrektorki z Trójmiasta oraz okolic na inspirujące, bezpłatne warsztaty.

Warsztaty mają na celu przygotowanie osób kierujących szkołami do kształtowania społeczności szkolnej, w której głos wszystkich środowisk jest słyszalny i uwzględniany w praktyce zarządzania. Przygotowaliśmy warsztaty także dla dyrektorów przedszkoli.

Temat nr 1. Przywództwo na rzecz uczenia się wszystkich uczniów i uczennic

Warsztaty odbędą się 9 i 13 grudnia 2024 roku w godzinach 10:00-13:00 w salach Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Z. Noskowskiego, ul. bp. Dominika 13a w Gdyni.

Warsztat koncentruje się wokół dwóch słów kluczowych: „przywództwo” i „uczenie się” Skupia się zatem na tym aspekcie przywództwa edukacyjnego, które pomaga uczniom i uczennicom lepiej, skuteczniej i głębiej się uczyć.

Rozwija też kompetencje dyrektorskie dostrzegania szans związanych ze wzmocnieniem uczenia się uczniów i uczennic. Rozwój ten odbywa się poprzez stosowanie na lekcjach technik temu sprzyjających, ale także przez angażowanie całej społeczności szkolnej do działań sprzyjających uczeniu się.

Cele:

Dzięki warsztatowi uczestnik:

Temat nr 2. Rola dyrektora we włączaniu uczniów w życie szkoły – od informowania do współdecydowania

Warsztaty odbędą się 13 i 16 grudnia 2024 roku w godzinach 10:00-13:00 w salach Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Z. Noskowskiego, ul. bp. Dominika 13a w Gdyni.

Podczas warsztatu proponujemy dyrektorom i dyrektorkom szerokie spojrzenie na włączanie uczniów i uczennic. Partycypacja dzieci i młodzieży w decyzjach dotyczących ich samych jest ucząca sama w sobie. Służy ona kształceniu kompetencji społeczno-emocjonalnych, a także zaangażowaniu uczniów w życie szkoły dzięki zwiększeniu ich poczucia sprawczości.

Nawyki i schematy szkolnej szkolnej samorządności nie zawsze sprzyjają partycypacji, a zatem także braniu odpowiedzialności przez samych uczniów i uczennice za swój rozwój.

Cele:

Dzięki warsztatowi uczestnik:

Warsztaty dla dyrektorów przedszkoli z cyklu „Przedszkole włączające – co może dyrektor jako lider uczenia się?

Temat: Rola dyrektora/ki we włączaniu nauczycieli przedszkolnych w proces zarządzania szkołą i planowania rozwoju szkoły. Organizacja współpracy zespołowej

Warsztaty odbędą się 9 i 16 grudnia 2024 roku w godzinach 10:00-13:00 w salach Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Z. Noskowskiego, ul. bp. Dominika 13a w Gdyni.

Celem warsztatów jest przygotowanie osób kierujących przedszkolami do kształtowania społeczności szkolnej, w której głos wszystkich środowisk jest słyszalny i uwzględniany w praktyce zarządzania. Dzięki temu środowiska te biorą odpowiedzialność za jakość oferty edukacyjnej szkoły i jej znaczące miejsce w środowisku lokalnym.

Warsztat koncentruje uwagę uczestników i uczestniczek na zapraszaniu wszystkich pracowników do wspólnej pracy i odpowiedzialności za rozwój i jakość pracy placówki. Wzmacnia to pracę zespołową i jej skuteczność. Drugim aspektem jest upodmiotowienie i przez to wzmocnienie motywacji pracowników do współtworzenia i współodpowiedzialności za szkołę.

Cele:

Dzięki warsztatowi uczestnik:

Masz pytania?

Skontaktuj się z koordynatorkami wydarzenia:


Warsztaty są organizowane przez Wydział Edukacji Miasta Gdynia i Centrum Edukacji Obywatelskiej.