Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić na lekcji

Pierwsza tak wyczerpująca publikacja o narzędziach, metodach i strategiach głębokiego uczenia się, wzbogacona o konkretne przykłady ich zastosowania. Na ponad 200 stronach znajdziecie odpowiedź na pytanie, jak angażować uczniów w osobiste nadawanie znaczeń (sensu) przekazywanym informacjom oraz kształcić umiejętności prowadzące do wartościowych zmian w ich wiedzy.

 

To jedyna tego typu publikacja na polskim rynku, która pomoże Wam skutecznie pogłębiać wiedzę młodych ludzi i rozwijać u nich zdolność do: wiązania ze sobą faktów, szukania zależności, generowania i stawiania hipotez, porównywania ze sobą przedmiotów i zjawisk, wyciągania esencji z trudnego tekstu, obrazu czy filmu oraz rozumienia kontekstu przekazu.

 

McTighe i Silver  w jasny i konkretny sposób omawiają w niej siedem strategii rozwijających, tzw. thinking skills, które tłumaczymy jako „umiejętności myślenia” i adaptujemy do polskiego kontekstu.

 

Jay McTighe, Harvey F. SilverTeaching for Deeper Learning: Tools to Engage Students in Meaning Making ; 

Tłum. Anna Dzierzgowska;  

Wydawnictwo Centrum Edukacji Obywatelskiej 2021, ISBN: 978-83-66150-86-7